Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató

 

A Secops Kft. számára kiemelt jelentőséggel bír a személyes adatok védelme, ezért az alábbiakban szeretnénk tájékoztatást adni a személyes adatok kezelésének és védelmének általunk alkalmazott legfontosabb szabályairól, az érintettek jogairól és jogérvényesítési lehetőségeiről, valamint az ezekkel kapcsolatos gyakorlati tudnivalókról, összhangban az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (Általános Adatvédelmi Rendelet – a továbbiakban: GDPR) előírásaival.

 

1.    Az adatkezelő adatai és elérhetőségei

Secops Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Secops Kft.
Székhely, postacím: 2220 Vecsés, Lincoln út 1.
Cégjegyzékszám: 13-09-185614
Nyilvántartó cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 24766694-2-13
Telefonszám: +36-29-889-250
Fax szám: +36-29-889-249/2220
Weboldal: www.secops.hu
E-mail: adatvedelem@secops.hu

2.    Az egyes adatkezelések

2.1.    Céges kapcsolattartók adatainak kezelése

Ha Ön valamely jelenlegi vagy jövőbeli partnerünk munkatársaként, kapcsolattartójaként kerül kapcsolatba cégünkkel, az Ön személyes adatait a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján, a Secops Kft. és a partner cég, szervezet arra vonatkozó jogos érdeke alapján kezeljük, hogy a két szervezet egymással kapcsolatot tudjon tartani az üzletmenet során. Az adatkezelés célja a két szervezet közötti kapcsolattartás biztosítása. Az adatokat legfeljebb a kapcsolattartói minőség fennállásáig kezeljük, ám ha szerződésben, vagy egyéb, kötelezően megőrzendő dokumentumban is feltüntetésre került, az adott dokumentum jogszabályban előírt kötelező megőrzési idejéig (számviteli bizonylatok esetében 8 évig) megőrizzük.

2.2.    Álláshirdetésre jelentkezők adatainak kezelése

Ha Ön az általunk közzétett álláshirdetésre jelentkezik, vagy önkéntesen önéletrajzot, álláspályázatot küld részünkre, az Ön önéletrajzában, pályázatában megadott személyes adatokat, valamint az önéletrajz másolatát, és amennyiben részünkre ilyet küld, a bizonyítványok, képzettséget igazoló iratok adatait és ezek másolatait kezeljük. Az önéletrajzi adatok és kapcsolódó dokumentumok kezelésének célja a jelentkezők szűrése és döntés meghozatala a munkaviszony létesítéséről, a megadott kapcsolattartási adatok kezelésének célja a kapcsolattartás a jelentkezővel. Kérjük, hogy pályázatában kifejezetten nyilatkozzon arról, hogy hozzájárul személyes adatai kezeléséhez.

Az adatkezelés jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulását bármikor visszavonhatja.
A hozzájárulást az adatvedelem@secops.hu e-mail címre küldött elektronikus levélben tudja visszavonni. Felhívjuk figyelmét, hogy a hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. Természetesen amennyiben a hozzájárulást visszavonta, pályázatát a továbbiakban nem tudjuk figyelembe venni.

Az önéletrajzot és kapcsolódó dokumentumait, valamint a kiválasztási eljárás során keletkezett egyéb személyes adatokat addig az időpontig kezeljük, amíg a munkaviszony létesítéséről szóló (pozitív vagy negatív) döntést Önnel közöljük, ezt követően törlésre kerülnek. A belépéskor adunk tájékoztatást a személyes adatainak a munkaviszony során történő kezeléséről. A Secops Kft. nem vizsgálja az Ön közösségi média profiljait.

A személyes interjú során az Ön nevét, valamint az interjún kialakított véleményt, mint személyes adatot kezeljük, az adatkezelés célja a munkaköri alkalmasság felmérése személyes benyomás alapján, jogalapja az adatkezelőnek a megfelelő kiválasztási módszerek alkalmazásához fűződő jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont). Az adatkezelésre a munkaviszony létesítéséről szóló döntés közléséig kerül sor.

2.3.    Weboldal sütik kezelése

A weboldalunk meglátogatása során ún. sütiket, vagy cookie-kat (egyedi azonosítót tartalmazó, kisméretű szöveges fájlok, melyek az Ön számítógépén vagy mobil eszközében tárolódnak) alkalmazunk a weboldalt megnyitó eszköz azonosítására.
A sütik által kezelt adatok: dátum és időpont, a megnyitott oldal, IP cím, a látogató számítógép beállításával kapcsolatos adatok (böngésző, operációs rendszer, képernyőfelbontás), a forrás oldal, ahonnan átkattintott a weboldalra. Az adatkezelés célja a honlap zavartalan működésének biztosítása, a visszaélések megakadályozása, illetve hogy weboldalunkat úgy alakítsuk ki, hogy az Ön igényeit mindinkább kielégítse. Az adatkezelés jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulását bármikor visszavonhatja, ám a hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. Illetve ha nem kívánja a sütik elhelyezését, azt a böngésző beállításaiban letilthatja, vagy törölheti azokat saját eszközéről. A sütik önmagukban a felhasználó azonosítására nem képesek. Az adatkezelés időtartama a honlap megtekintésétől számított 30 nap.
A Google Inc., mint külső szolgálató biztosítja a weblapok látogatottsági és egyéb webanalitikai adatainak független mérését és auditálását. A mérési adatok kezeléséről az alábbi címen találhat bővebb tájékoztatást:
https://policies.google.com/privacy?hl=hu

2.4.    Egyéb megkeresések

Ha Ön akár postai, akár elektronikus küldeményt küld a Secops Kft. részére (ideértve a munkatársak nevére címzett, de a Secops székhelyére, illetve e-mail címeinek valamelyikére küldött leveleket, e-maileket stb.), a küldemény, üzenet tartalmát, feladóját, a feladó címét vagy e-mail címét, valamint az általa közölt egyéb személyes adatot kezeljük. Az adatkezelés célja a beérkező küldemények fogadása és feldolgozása, valamint e-mailek esetében a levelezőrendszer (beleértve a mentéseket is) üzemszerű és biztonságos működtetése. Az adatkezelés jogalapja a Secops Kft-nek a küldemények kezelésére vonatkozó jogos érdeke. Az adatkezelés időtartama legfeljebb a beérkezésévének utolsó napjától számított 5 év.


3.    Az Ön adatkezeléssel kapcsolatos jogai

3.1.    A hozzáférés joga

Ön bármikor tájékoztatást kérhet arról, hogy személyes adatait kezeljük-e. Ha igen, Ön jogosult arra, hogy a személyes adatokról másolatot kapjon, illetve az alábbiakról is érdeklődhet:

•    az adatkezelés célja;
•    milyen típusú személyes adatokat kezelünk Önről;
•    kivel közöltük (vagy kivel fogjuk közölni) az Ön személyes adatát;
•    a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama;
•    az Ön jogai a helyesbítéshez, törléshez, korlátozáshoz, tiltakozáshoz, panasztételhez;
•    ha az adatokat nem Öntől gyűjtöttük, az adatok forrására vonatkozó információk.

3.2.    Helyesbítéshez való jog

Ön bármikor jogosult arra, hogy kérje személyes adatainak helyesbítését, ha azok hibásan kerültek rögzítésre, vagy más okból pontatlanok, illetve ha megváltoztak. Adatainak (pl. e-mail címének, kapcsolattartáshoz megadott telefonszámának) változása esetén kérjük, hogy értesítsen bennünket, megadva a régi (helytelen, elavult), és az új (helyes, aktuális) adatot is, hogy be tudjuk azonosítani Önt!

3.3.    Törléshez való jog

A GDPR lehetővé teszi, hogy bizonyos esetekben Ön kérje a személyes adatai törlését, illetve az adatkezelő számára is kötelezővé teszi ezt. Ezek az esetek az alábbiak:

•    a személyes adatokra már nincs szükségünk abból a célból, amelyből azokat gyűjtöttük, kezeltük;
•    az adatkezelés jogalapja az Ön hozzájárulása, és Ön ezt visszavonja;
•    az adatkezelés jogalapja a Secops Kft. jogos érdeke, és Ön eredményesen tiltakozik az adatkezelés ellen;
•    a személyes adatot jogellenesen kezeltük;
•    a személyes adatot jogszabályi előírás miatt törölni kell;
•    az adat gyűjtése közvetlen üzletszerzési (marketing) céllal történt, és Ön tiltakozik ez ellen.

Amennyiben az Ön személyes adatát nyilvánosságra hoztuk, törlési kötelezettség esetén (az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembe vételével) megtesszük a lépéseket más adatkezelők tájékoztatására, hogy Ön kérelmezte a személyes adatára mutató link, vagy az adat másolatának, másodpéldányának törlését.

A törlési jog nem érvényesíthető, amennyiben az adatkezelés szükséges a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából, jogszabályi kötelezettség teljesítése miatt (pl. számviteli törvény és kapcsolódó rendeletek), a népegészségügyet érintő közérdekből, közérdekű archiválás, tudományos és történelmi kutatási vagy statisztikai célból történő adatkezeléssel összefüggésben, valamint jogi igények érvényestéséhez.

3.4.    Az adatkezelés korlátozásához való jog

Az adatkezelés korlátozása azt jelenti, hogy meghatározott ideig a személyes adatot nem lehet felhasználni, azt elkülönítve kell tárolni, amíg döntés születik az adat sorsáról.

Az alábbi esetekben Ön kérheti, hogy társaságunk korlátozza az adatkezelést:

•    arra az időre, amíg ellenőrizzük a személyes adatai pontosságát, mert Ön vitatja azt;
•    jogellenes adatkezelés esetén, ha Ön a törlés helyett a felhasználás korlátozását kéri;
•    már nincs szükségünk az Ön személyes adatára, de Ön igényli azokat jogi igénye érvényesítéséhez;
•    amíg megvizsgáljuk a tiltakozási kérelmét, ha Ön tiltakozott az adatkezelés ellen.

A korlátozás feloldásáról Önt előzetesen tájékoztatjuk.

3.5.    Adathordozhatósághoz való jog

Ha az adatkezelés az Ön hozzájárulásán alapul, vagy az adatkezelés jogalapja az Önnel kötött szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) vagy b) pont), és elektronikus adatkezelés történik, Ön kérheti, hogy ezeket a személyes adatokat elektronikus formátumban megkapja, és másik adatkezelőnek továbbítsa. Ha ennek technikai feltételei adottak, kérheti az adat közvetlen továbbítását is a másik adatkezelő részére.

3.6.    A tiltakozáshoz való jog

Ön tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha annak jogalapja a Secops Kft. vagy harmadik személy jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont). Ha ez a jogos érdek közvetlen üzletszerzési (marketing) célon alapul, akkor tiltakozása esetén az adatkezelést mindenképpen megszüntetjük.

Ha egyéb jogos érdek alapján történik az adatkezelés, és Ön tiltakozik, a Secops Kft. megvizsgálja, hogy azok az okok és érdekek, melyek miatt az adatkezelésre szükség van, elsőbbséget élveznek-e az Ön érdekeivel, jogaival szemben, vagy pedig jogi igények érvényesítéséhez szükséges-e számunkra a személyes adat.

3.7.    A panasz benyújtásának joga

Társaságunk adatkezelésével kapcsolatosan Ön hatósági panasszal is élhet, melyet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz nyújthat be (cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c, telefonszám: +36-1-391-1400, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu, weboldal: www.naih.hu).

Ön jogosult továbbá arra is, hogy igényét bírósági úton érvényesítse, az illetékes törvényszék előtt.

4.    Az Ön jogainak érvényesítése

Kérjük, hogy az adatkezeléssel kapcsolatos bármilyen írásos megkeresést az alábbi elérhetőségek valamelyikén juttassa el hozzánk:

Secops Kft.
Postacím: 2220 Vecsés, Lincoln út 1.
E-mail: adatvedelem@secops.hu

Az információkat elsősorban elektronikus úton, illetve írásban adjuk meg, az Ön által megadott elérhetőségre küldve. Kérésére szóban is tájékoztatást adunk a személyes adatai kezeléséről.

A személyes adatok védelme szükségessé teszi, hogy meggyőződjünk arról, valóban Öntől származik a kérelem. Ezért ha olyan (elektronikus) címről érkezik az Ön nevében adatkezeléssel kapcsolatos kérelem, amelyet korábban nem adott meg nekünk, kérnünk kell a személyazonosságának valamely módon történő igazolását.

Az érintetti jogok gyakorlására vonatkozó kérelmeket – ha a kérelmező személyazonossága megállapítható – a lehető legrövidebb időn belül, de legfeljebb a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül megválaszoljuk, tájékoztatva Önt a meghozott intézkedésekről is (pl. az adat törléséről, helyesbítéséről). A kérelem összetettségétől, illetőleg a kérelmek számától függően ez a határidő legfeljebb 2 hónappal meghosszabbodhat, amelyről azonban – az okok megjelölésével – a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül tájékoztatást adunk Önnek.

Ha a kérelmet nem tudjuk teljesíteni, erről, valamint az indokairól szintén legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül értesítjük Önt, megjelölve a panasz benyújtása és a bírósági jogorvoslat lehetőségét is.

Az adatkezelési tájékoztatást, valamint fentebb felsorolt jogok gyakorlásával kapcsolatos kérelmekre adott választ, azok teljesítését társaságunk ingyenesen biztosítja. Azonban amennyiben a kérelem egyértelműen megalapozatlan, vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, jogosultak vagyunk ésszerű díjat felszámítani, vagy megtagadni a kérelem alapján történő intézkedést.

A kérelem nyomán hozott helyesbítési, törlési, korlátozási intézkedésekről értesítjük mindazon címzetteket (harmadik személyeket, pl. adatfeldolgozókat), akikkel a személyes adatot közöltük, kivéve, ha ez lehetetlen, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Kérésére Önt értesítjük ezekről a harmadik személyekről, így Önnek már nem kell közvetlenül felvenni velük a kapcsolatot személyes adatai pontosítása, törlése iránt.

Az érintetti kérelmeket nyilvántartjuk, rögzítve a kérelem beérkezésének időpontját, tárgyát, a kérelmező nevét, a kérelemre adott választ és a kért intézkedés végrehajtásának időpontját. A nyilvántartás célja, hogy a későbbi esetleges hatósági vizsgálat, jogviták során a Secops Kft. birtokában legyen a szükséges bizonyítékoknak, jogalapja pedig az adatkezelő jogainak védelméhez fűződő jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont). Az adatkezelés időtartama az intézkedés teljesítésétől/elutasításától számított 5 év.
Adatvédelmi incidens esetén, ha az valószínűleg magas kockázattal jár az érintettek jogaira nézve, haladéktalanul tájékoztatást adunk részükre az incidensről személyesen, vagy nyilvános tájékoztató útján.

Az adatkezeléssel kapcsolatos panaszokkal közvetlenül a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c, telefonszám: +36-1-391-1400, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu, weboldal: www.naih.hu) is lehet fordulni.

5.    Adatbiztonsági intézkedések

Kiemelt figyelmet fordítunk a személyes adatok biztonságos kezelésére és tárolására. Informatikai rendszereinket tűzfalakkal védjük, gondoskodunk a rendszeres biztonsági frissítésekről és a rosszindulatú kódok elleni naprakész védelemről. Az adatokról folyamatosan biztonsági mentés készül, a rendszerekhez és adatokhoz történt hozzáférést naplózzuk.

A papír alapú iratokat elzárva őrizzük, és mind az elektronikus, mind a papír alapú adatkezelések során biztosítjuk, hogy csak azon munkatársaink férhessenek hozzá a személyes adatokhoz, akiknek ez a feladatuk ellátásához nélkülözhetetlen.

Az általunk igénybe vett közreműködőktől (adatfeldolgozóktól) szintén megköveteljük az adatbiztonsági intézkedések betartását, az adattovábbítás biztonságos csatornákon keresztül történik. Kiválasztásuknál külön figyelmet fordítunk arra, hogy a személyes adatok kezelése során garantálják a személyes adatok biztonságát.

6.    Hatályba lépés

Ez az adatvédelmi tájékoztató 2020.04.01. napjától hatályos és alkalmazandó.

A jelen tájékoztatót az adatkezelő egyoldalú döntésével bármikor módosíthatja, és a módosítás a közzététellel válik hatályossá.